Reglement Klachtenportaal Zorg

Klachtenreglement Klachtenportaal Zorg De onafhankelijke Klachtenregeling voor zorgaanbieders in kleinschalige zorginstellingen: Op grond van de Wet Klachtrecht Cliënten Zorgsector is iedere zorgaanbieder sinds 1november 1995 verplicht een klachtenregeling te hebben getroffen. Klachtenportaal Zorg is een onafhankelijk orgaan dat klachten behandelt die worden ingediend over de geleverde zorg van een Zorgaanbieder die is aangesloten bij Klachtenportaal Zorg. Kalenderjaar 2016 is een overgangsjaar naar de Wkkgz. Het huidige klachtenreglement zal wijzigen per 01-01-2017. De wijzigingen worden tijdig aan leden bekend gemaakt Achtergrond van de regeling en begrippen WKCZ: Wet Klachtrecht Cliënten Zorgsector; Wet van 29…continue reading →

Raad van Toezicht aangesteld

  Op 31 januari 2017 is er een Raad van Toezicht aangesteld.  Zij bestaat momenteel uit Corne Luijbregts ( werkzaam in de sociale re-integratie), Jos Verbruggen (werkzaam als financieel adviseur bij de Rabobank) en Monique Durlinger (specialist oudergeneeskunde). Zij zullen het bestuur kunnen adviseren in uiteenlopende vragen. Daarnaast zien zij erop toe dat de coöperatie op een goede en integere wijze bestuurd wordt.continue reading →

Vacatures

Vacatures Zorg voor welzijn In verband met een  toenemende vraag naar ambulante hulpverlening, zijn wij op zoek naar enthousiaste ambulante begeleiders om ons team te komen versterken. Wij zoeken voornamelijk zorgprofessionals die ervaring hebben met het begeleiden van mensen met dementie en hun mantelzorgers. Kandidaten die we zoeken: Zijn flexibel inzetbaar waarbij de hulpvraag van de zorgvrager centraal staat. Hebben een opleiding op niveau 4 afgerond. Hebben ervaring in de zorg voor mensen met dementie en hun mantelzorger of wel ervaring met het begeleiden van hulpvragers die op allerhande levensgebieden ondersteuning nodig hebben.…continue reading →

Cliëntenraad operationeel

Op woensdag 27 juli 2016 is de eerste vergadering geweest van de pas opgerichte cliëntenraad. Er is een voorzitter gekozen en een secretaris. Wij vinden het belangrijk dat we feedback krijgen van al onze cliënten, zodat we onze zorg nog beter kunnen maken.Voor de cliëntenraad is er een e-mailadres beschikbaar gesteld: clientenraad@zorgvoorwelzijnlimburg.nl. De notulen van deze eerste vergadering worden aan alle cliënten van Zorg voor welzijn gestuurd. chauffeur driven cars liverpoolcontinue reading →

Zorg voor welzijn aangesloten bij het klachtenportaal ZORG

Met trots kunnen wij melden dat onze organisatie lid is van het klachtenportaal ZORG. Dit betekent dat onze cliënten bij eventuele klachten bij deze onafhankelijke organisatie terecht kunnen om hun klacht te deponeren. Wij vinden het belangrijk dat onze cliënten kwalitatieve zorg krijgen en bij ontevredenheid recht hebben op een onafhankelijk onderzoek. Elke cliënt krijgt bij aanvang zorg een exemplaar van de klachtenregeling verstrekt.continue reading →

Cliëntenraad in oprichting

Binnen Zorg voor welzijn zijn we bezig om een cliëntenraad op te richten. Alle cliënten hebben schriftelijk de vraag gekregen of ze willen deelnemen aan de cliëntenraad. We hebben al twee reacties mogen ontvangen. Na 24 juli 2016 zal bekend zijn wie er definitief deelneemt aan de cliëntenraad. Wij zijn blij dat binnenkort de cliëntenraad van start kan gaan. Samen kunnen we er voor zorgen dat de ondersteuning aan onze cliënten nog verder verbeterd kan worden.continue reading →