Het aanbod van Zorg voor Welzijn

Het aanbod van Zorg voor welzijn omvat zowel ambulante begeleiding als (kleinschalige) dagbesteding aan haar cliënten. Wij streven er naar om binnen 1 week nadat jij contact hebt gezocht met ons (via een verwijzer bent aangemeld) op huisbezoek te komen. Heb je liever niet dat wij bij je thuis komen, mag je ook naar ons kantoor komen. We gaan met je in gesprek over de problemen die je ervaart en bedenken samen op welke manier wij je kunnen helpen. Vervolgens kunnen we, als jij dat wil, een melding maken bij het WMO-loket van jouw gemeente. Het duurt dan doorgaans nog zo’n 4-8 weken voordat de gemeente een beschikking heeft afgegeven (zie ook “hulp aanvragen”). Dit is doorgaans ook het moment waarop de financiering van de zorg start. Wij zijn echter van mening dat wanneer iemand om hulp vraagt, hij of zij er niet bij gebaat is wanneer er nog 4-8 weken gewacht moeten worden voordat de hulp daadwerkelijk kan starten. Daarom starten wij de hulp al vanaf het kennismakingsgesprek. We komen vanaf dat moment 1 keer per week bij je op huisbezoek om je te helpen. Dit huisbezoek wordt iedere keer door dezelfde begeleider gedaan. Mocht je al een WMO-indicatie hebben of een CIZ-indicatie, kunnen we uiteraard al veel sneller starten met de volledige ondersteuning.

Eén vaste begeleider

Het hebben van een goede vertrouwensband met je begeleider vinden we heel erg belangrijk. Iemand die weet hoe je in elkaar, wat er speelt en bij wie jij met al je vragen terecht kunt. Vanaf het moment dat wij weten hoeveel uren per week de WMO beschikbaar stelt voor jouw ondersteuning, gaan we een vaste begeleider aan je koppelen. Tot die tijd komt er wel al iedere week dezelfde begeleider bij je op huisbezoek. Deze begeleider heeft samen met jou in kaart gebracht waar je hulp bij nodig hebt en natuurlijk jou al aardig leren kennen. Daardoor kan deze begeleider een goede inschatting maken welke collega het beste bij jou past en jou het verdere traject kan gaan begeleiden. Uiteraard ga je zelf dan ook kennismaken met je vaste begeleider. Wanneer jij ook voelt dat er een goede klik is met de nieuwe, vaste begeleider gaan we jullie definitief aan elkaar koppelen. Je gaan samen met deze begeleider afspraken maken over wanneer hij/zij op huisbezoek komt en wat jullie dan gaan doen.

Ook buiten kantoortijd bereikbaar

Het kan zijn dat er zich een onverwachte situatie voordoet buiten de kantoortijden of in het weekend. Of dat je gewoon even ergens mee zit waar je graag snel met je begeleider over wilt praten. Je mag je begeleider dan ook buiten deze tijden gewoon een appje sturen of bellen. Als je begeleider niet meteen kan reageren, zal hij/zij zodra dat wel kan contact met je opnemen.
Zorg voor welzijn kan op zeer uiteenlopende zorgvragen ondersteuning bieden. Hieronder staan een aantal voorbeelden genoemd. Maar mocht jouw vraag of probleem er niet specifiek tussen staan, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Er is een grote kans dat wij je wel kunnen helpen.

Ons aanbod:

klik hier om contact op te nemen.