Maatwerk

Waarom kiezen voor Zorg en welzijn? Ieder mens is uniek. We kijken en luisteren goed naar je: wat vind je moeilijk en wat lukt wel goed? Doordat we je goed leren kennen, kunnen we goed aansluiten op jou specifieke vragen en daar stemmen we onze zorg op af. We werken vraaggericht en zorgen dat onze ondersteuning precies is afgestemd op wat jij nodig hebt en welk moment je dat nodig hebt. Dit is waarom je kiest voor Zorg en Welzijn.

Eén vaste begeleider

Wij vinden het bij Zorg voor welzijn belangrijk dat je een goede vertrouwensband kunt opbouwen met je begeleider. Dat er iemand is die precies weet wat er speelt en hoe jij het beste geholpen kunt worden. Je begeleider is ook bereikbaar buiten kantoortijden. Dat geeft rust: als het echt nodig is weet je dat je altijd naar je begeleider mag bellen of appen. Zodra je begeleider daarvoor in de gelegenheid is, zal hij of zij je vraag beantwoorden.

Direct zorg

Binnen 1 week nadat jij (of de verwijzer) met ons contact hebt opgenomen, bespreken we met je wanneer we op huisbezoek komen voor een kennismaking. Tijdens dit gesprek kun je ons vertellen waarom je hulp nodig hebt en bekijken we samen of Zorg voor welzijn je hierbij kan helpen. Als je dat wil maken we een melding bij de gemeente waar je woont. Tijdens de periode die de gemeente nodig heeft om te bepalen op hoeveel uur zorg per week je recht hebt, komen wij in principe een keer per week bij je op huisbezoek. Op die manier kunnen we je alvast ondersteunen voor de zaken die op dat moment aandacht nodig hebben.

Onze zorg wordt doorgaans gefinancierd vanuit de WMO. Voordat de financiële goedkeuring verleend is, gaan er vaak wel enkele weken overheen. Wij wachten niet op deze goedkeuring, maar starten meteen onze hulpverlening.

Ook buiten kantooruren bereikbaar

Wij vinden het belangrijk dat jij weet en voelt dat je er niet alleen voor staat, dat wij er zijn om je te helpen. En dat niet alleen tijdens de kantooruren maar ook daarbuiten wanneer dat nodig is. Daarom zijn wij ook buiten kantooruren gewoon bereikbaar als de situatie daarom vraagt.

Duidelijke taal

Alle zorg en ondersteuning die we je bieden wordt helder en duidelijk beschreven in het Plan van aanpak. We schrijven dit plan, net als andere noodzakelijke verslagen, in een taal die jij begrijpt. Onze plannen en verslagen zijn duidelijk, helder en niet langer dan strikt noodzakelijk. Zo houden we meer tijd over om met jou aan je problemen te werken.

Coördinatie van zorg

Een van de taken van je vaste begeleider is het houden van een goed overzicht van alles wat er rondom jou gaande is. Als er meerdere zorgaanbieders betrokken zijn, zorgt je vaste begeleider dat hij of zij contact heeft met deze zorgaanbieders en ziet er op toe dat alle hulp goed op elkaar is afgestemd. Uiteraard bespreekt hij of zij dit ook altijd goed met jou zodat jij ook precies weet hoe het zit. En ben je toch een keer het overzicht kwijt? Dan kan je begeleider je precies uitleggen hoe alles in elkaar zit.

Wil je meer weten?

Mocht je meer willen weten over wat  Zorg voor welzijn voor je zou kunnen betekenen, dan zijn er verschillende  manieren waarop je contact met ons kunt krijgen. Zo kun je het contactformulier invullen, ons bellen, een berichtje sturen of mailen. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Wil je meer weten over onze algemene voorwaarden, klik dan hier.