Zorg op maat
Ieder probleem vraagt om  een eigen oplossing. Een oplossing die bij jóu en je mogelijkheden past. Samen gaan we op zoek naar wat voor jou die oplossing is. Samen werken we naar die oplossing toe, op een manier die bij jou past. Daarom is ons werk altijd zorg op maat en gericht op jouw welzijn.

Vast aanspreekpunt
Wij vinden het bij Zorg voor welzijn belangrijk dat jij weet wie je begeleider is. Diegene die alle stappen met je zet en je daar waar nodig ondersteunt. Daarom werken we met een vast aanspreekpunt; jouw begeleider. Hij of zij is degene met wie jij contact hebt en bij wie je met al je vragen terecht kunt.

Direct zorg
Binnen Zorg voor welzijn vinden wij het erg belangrijk dat je meteen hulp krijgt op het moment dat jij dat nodig hebt. Een (lange) wachttijd is niet iets waar je op zit te wachten als je hulp nodig hebt. Wij starten daarom direct met ondersteuning. We maken een afspraak met je voor een intake en plannen daarna meteen vervolgafspraken. Zodat jij weet waar je aan toe bent én zodat jij voelt dat je het niet alleen hoeft te doen. Vanaf het moment dat jij je aanmeldt bij ons, gaan we sámen op weg naar een beter welzijn voor jou!

Onze zorg wordt doorgaans gefinancierd vanuit de WMO. Voordat de financiële goedkeuring verleend is, gaan er vaak wel enkele weken overheen. Wij wachten niet op deze goedkeuring, maar starten meteen onze hulpverlening.

Ook buiten kantooruren bereikbaar
Wij vinden het belangrijk dat jij weet en voelt dat je er niet alleen voor staat, dat wij er zijn om je te helpen. En dat niet alleen tijdens de kantooruren maar ook daarbuiten wanneer dat nodig is. Daarom zijn wij ook buiten kantooruren gewoon bereikbaar als de situatie daarom vraagt.

Duidelijke taal
Alle zorg en ondersteuning die we je bieden wordt helder en duidelijk beschreven in het Plan van aanpak. We schrijven dit plan, net als andere noodzakelijke verslagen, in een taal die jij begrijpt. Onze plannen en verslagen zijn duidelijk, helder en niet langer dan strikt noodzakelijk. Zo houden we meer tijd over om met jou aan je problemen te werken.

Coördinatie van zorg
Het kan zijn dat er meerdere hulpverleners betrokken zijn bij jouw proces. Het is dan van belang dat alle zorg goed gecoördineerd wordt en dat er iemand is die het overzicht houdt over de totale zorg. Dat doen wij dan voor je: wij zorgen dat we overzicht houden over het totale zorgproces en hierin kunnen bijsturen als dit nodig is. Dat is wat we bedoelen met coördinatie van zorg. Natuurlijk doen we dit in overleg met jou.

Nazorg
Ons doel is natuurlijk dat jouw welzijn flink verbeterd is als we, samen met jou, alle doelen bereikt hebben die jij je hebt gesteld. Dit is een proces wat vaak een langere poos duurt. En als jij je doelen dan behaald hebt, houdt onze zorg niet meteen op. We blijven je ondersteunen totdat jij er helemaal klaar voor bent om het weer zelf te doen.  Dat betekent voor ons goede nazorg: ondersteuning bieden totdat jij er klaar voor bent om de begeleiding helemaal te stoppen.

Wil je meer weten?
Mocht je meer willen weten over wat  Zorg voor welzijn voor je zou kunnen betekenen, dan zijn er verschillende  manieren waarop je contact met ons kunt krijgen. Zo kun je het contactformulier invullen, ons bellen, een berichtje sturen of mailen. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Wil je meer weten over onze algemene voorwaarden, klik dan hier.