Nadat je aanmelding is geweest, maken een afspraak met jou. Dit kan bij je thuis zijn maar bijvoorbeeld ook bij een andere hulpverlener die ons heeft ingeschakeld om jou te helpen. Als jij na dit eerste gesprek verder wilt met Zorg voor welzijn, gaan we een tweede gesprek plannen om nog beter jouw zorgvragen in beeld te krijgen.  Samen met jou vullen we de aanvraag voor de benodigde zorg in en sturen dat op naar jouw gemeente.

Wanneer de gemeente je aanvraag voor ondersteuning door Zorg voor welzijn in behandeling heeft genomen, zal de gemeente contact met je opnemen om een zogenaamd keukentafelgesprek te komen voeren bij jou thuis. Tijdens dit gesprek wil de gemeente goed in kaart krijgen welke hulp er precies nodig is. Wij zijn uiteraard bij dit gesprek aanwezig om jou te ondersteunen.

help2

 
Afhankelijk van de aard en ernst van het probleem en de situatie gaan wij samen met jou bekijken welke ondersteuning het beste bij je past. De hulp varieert van het voeren van een persoonlijk gesprek tot begeleiding en ondersteuning in de thuissituatie, van het bieden van trainingen en cursussen op het gebied van weerbaarheid, zelfvertrouwen en het leren omgaan met teleurstellingen, boosheid of agressie tot hulp bij het uitvoeren van praktische zaken zoals het invullen van documenten en formulieren die je nodig hebt bij allerlei instanties. Bijvoorbeeld de gemeente, het UWV of de Kredietbank. Indien nodig gaan wij zelf met je mee, zodat we gezamenlijk kunnen luisteren wat men voor je kan doen.

Is het nog niet helemaal duidelijk, of heb je nog vragen, bel ons dan gerust of stuur ons een mailtje. Onze telefoonnummers, het mailadres en een contactformulier vind je onder de tab “contact.”